The Simpsons Movie: verwachtingen ingelost

Ik kon niet wachten, gisteren om 18 uur heb ik The Simpsons Movie (TSM) gezien in UGC Antwerpen. De recensie lees je hier. We waren er om 18 uur, om de gróte massa wat te ontwijken. Toch was de zaal behoorlijk vol. Niet propvol, ik schat ongeveer de helft.

Het publiek? Vooral jongeren van 16-24 jaar. Ook een kindje die bij de To be continued… right now vroeg of het gedaan was. Er is goed gelachen in de zaal. Ik vermoed – al dan niet terecht – dat om 18 uur vooral fans in de zaal zitten. Fans die willen weten hoe het zit.

Verwachtingen

Een aantal recensenten hebben TSM maar lauw ontvangen. Ik denk aan Het Nieuwsblad of De Morgen. Blogger Krimineel.com is ronduit negatief. Tja, wat verwacht je? Dat je 85 minuten lang buldert? Neen, dat kan niet. Het is een langspeelfilm, en uiteraard zijn er minder intense momenten. Et alors? TSM is geen sprint, maar een film met de lengte van 4 afleveringen. Dan kan ik me meer vinden in wat Jasper (Is niet voor mietjes) schrijft.

Mijn verwachtingen waren hoog, en dan weer laag. Telkens als een film gehypet wordt, krijg ik last van achterdocht. “Het kan niet anders dan tegenvallen”. Dan heb je de trailers. Heb je nu het beste gezien. Toch niet, of niet helemaal. Kortom. Ik verwachtte veel, maar niet te veel.

Sold

Mijn filmgenoot, eveneens een grote Simpsons-fan en -kenner, en ik hebben erg genoten van de film. De satire, de kritiek, de geschenkjes voor de fans. Het zit er allemaal bij. We hebben genoten, we hebben gelachen. Eat my shorts, zuurpruimen.

De 85 minuten waren te rap voorbij, ik snak naar meer. Ik ben verkocht. Ik wil de DVD, en de soundtrack (van Hans Zimmer)!

De officiële Belgische site.

4 reacties

Opgeslagen onder Alaska, America, Amerika, Antwerpen, Film, Matt Groening, Movie, Recensies, Schwarzenegger, Soundtrack, Springfield, Televisie, The Simpsons, The Simpsons Movie, UGC, US, USA, VT4, VTM

4 Reacties op “The Simpsons Movie: verwachtingen ingelost

  1. Pingback: Why you little!…… aaaaaackkkkhh… « reynie.net ™

  2. Pingback: Simpsonize Me: word een Simpson « Ecce Homo

  3. Pingback: Spider-Pig / Spidercochon / Spiderschwein « Ecce Homo

  4. Johng381

    I discovered your blog site on google and test a number of of your early posts. Proceed to keep up the excellent operate. I simply extra up your RSS feed to my MSN Information Reader. Looking for forward to reading extra from you in a while! ecdgeecbadeb

Geef een reactie

